سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

دختر،زن،18+،عکس،خفن،ایران،آهنگ،دانلود،لباس مجلسی،عروس،کلیپ،تم،


 

منوی اصلی
صفحه اصلی
پیام رسان
پست الکترونیک
شناسنامه
مونا جون


 RSS 
خبرنامه
 
آرشیو
کلیپ
اس ام اس
تم موبایل
بازی
دانستنی های ازدواج و راز موفقیت
آمار وبلاگ
امروز : 1 بازدید
دیروز : 1 بازدید
بازدید کل : 112800 بازدید
>
مفصل‏ترین ترجیع‏بند قرآن در کدام سوره می باشد؟

نوشته شده در 89/4/17:: 12:22 عصر

 

مفصل‏ترین ترجیع‏بند قرآن در کدام سوره می باشد؟

 


مفصل‏ترین ترجیع‏ بند قرآن در سوره الرحمن است که 31 بار آیه <فبایّ آلاء ربّکما تکذبان» (پس کدامین نعمت پروردگارتان را انکار می‏کنید؟) تکرار شده است. «ربّکما» یعنی پروردگار شما دو تن، انس و جن. رسم است که هنگام خواندن این آیه باید گفت: «لا بشی‏ءٍ من آلائک ربنا نُکذّب» یا «ولا بشی‏ءٍ من نعمک ربّنا نکذّب، فلک الحمد» (پروردگارا، به هیچ چیز از نعمت‏های تو انکار نداریم، پس سپاس تو را).


کلمات کلیدی :

پیامها
چند ویژگی منحصر به فرد قرآن

نوشته شده در 89/4/17:: 12:22 عصر

 

       

هیچ کتاب و اثری از مغز بشری درباره تفسیر و بایستگی های انسان و حقیقت جهان تراوش نکرده است، مگر این که انواعی از محدودیت ها در محتویات آن کتاب و اثر وجود دارد.

اگر این کتاب الهی( قرآن) را مورد دقت قرار بدهیم، برای اثبات الهی بودن آن و این که ساخته و پرداخته مغز بشری نیست، می توانیم مسائل زیر را مورد توجه قرار بدهیم:


1- احساس اشراف و سلطه

این احساس که در هیچ کتاب بشری به وجود نمی آید، یکی از شگفت انگیزترین مختصات قرآن است. در این آیات دقت فرمایید :

وَ قَضَی رَبُّکَ ألاَّ تَعبُدُوا اِلاَّ اِیاه. (اسراء/23)

"و پروردگار تو حکم کرده است که نپرستید، مگر او را."

محتوای این جمله، اثبات می کند که گوینده آن به همه جهان هستی و انسان ها اشراف و سلطه کامل دارد.


یا أیهَا الانسَانُ اِنَّکَ کَادِحٌ اِلَی رَبِّکَ کَدحًا فَمُلاَقِیه. (انشقاق/6)

"ای انسان، تو در حالت شدیدترین کوشش و تلاش به دیدار پروردگارت نایل خواهی شد."

محتوای این آیه، با طرز جمله بندی خاصی که دارد، با اشراف تمام به ماهیت انسان و هدف نهایی او و مسیری که باید در رسیدن به آن هدف سپری کند، سرنوشت اساسی او را تعیین می کند. امکان ندارد این جمله از کسی صادر شود که خود، جزیی از انسان های غوطه ور در طبیعت و آمال و خواسته های محدود است.

مسلمآ بدون اشراف و سلطه مطلقه به همه ایده ها، آرمان ها، عقاید، مصالح و مفاسد بشری، چنین جمله ای از کسی صادر نمی شود.


ج- فَأینَ تَذهَبُونَ... (تکویر، آیات 26 تا 29)

"پس به کجا می روید؟..."

جمله "به کجا می روید؟" از مقامی صادر می شود که به بشر، از کجا آمده است، به کجا می رود و برای چه آمده است؟ اشراف داشته باشد. قانونی که حاکم بر خواسته های نیک و بد آدمیان است، آماده شدن زمینه ای برای جریان قوانین هستی است که جلوه گاه مشیت خداوندی است.


2- عدم تناقض در آیات قرآنی

عدم راهیابی تناقض در آیات قرآنی، موضوعی است که در شناخت قرآن، برای ما راه باز خواهد کرد.

با این که آیات قرآن در دوران پر تلاطم و پر از رویدادهای ضد و نقیض زندگی پیامبر اکرم نازل شده است، مانند آغاز رسالت، پایان رسالت و موقعی که مسلمانان در اقلیت دردناک به سر می بردند، و در آن هنگام که سرزمین عربستان تحت سیطره اسلام قرار گرفته بود، در شادی ها و اندوه ها، در شکست ها و پیروزی ها و غیر ذلک، لحن آیات و سبک آن ها به هیچ وجه مختلف و متضاد نمی باشد.

علاوه بر این، چند موضوع دیگر را نیز از ویژگی های منحصر به فرد قرآن ذکر می کنیم، که عبارتند از :


الف - نفوذ شگفت انگیز در همه سطوح روانی آدمی

به این معنی که مفردات و ترکیباتی که در یک آیه قرار گرفته اند، در درجه ای از فصاحت و زیبایی می باشند که موجب بروز جذبه روانی مافوق شعر می شوند.


ب - عمق معانی قرآن

قرآن همه مسائل نهایی مربوط به انسان و جهان را در آیاتی که کلمات و جملات آن بسیار ساده و زیباست، مطرح کرده است.


ج - استمرار جاودانی محتویات قرآن

این همان امتیازی است که امیرالمؤمنین(ع) در پایان خطبه 18 فرموده است :

"شگفتی های قرآن فناناپذیر است و معانی بی نظیرش را پایانی نیست و تاریکی ها بدون استمداد از آن، مرتفع نخواهد شد."

استمرار جاودانی محتویات قرآن که بهترین دلیل اعجاز آن است، همانا قرار گرفتن قرآن در فوق تغییرات و دگرگونی هایی است که در جوامع انسانی بروز می کند.




کلمات کلیدی :

پیامها
قرآن از دیدگاه دانشمندان جهان

نوشته شده در 89/4/17:: 12:22 عصر

   


 

راکستون اسکاتلندی:

سالیان درازی درجستجوی حقیقت بودم تا اینکه حقیقت را در اسلام یافتم سپس قرآن را دیدم وشروع به  خواندن آن کردم اوبود که تمام سوالات مرا جواب گفت " قرآن ابهت وترس در انسان الهام می کند ودرعین حال ثابت  می نماید که هرچه  می فرماید راست است.


استانلی لیون پول((دانشمند انگلیسی)

پیامبر اسلام یکی از بزرگترین وعالی مقام ترین شخصیتهای تاریخ جهان است وکتابش همان قرآن می باشد که مجموعه ای از وحی های الهی وشاهکارزبان عربی است. برمبنا واساس این کتاب(قرآن) فرهنگ وتمدنی به وجود آمد که مغرب زمین هم به آن مدیون است.


جان ویلیام در پر: (دانشمند انگلیسی)

فرآن تذکرات عالی اخلاقی ودستورات زیادی دارد سبک انشاء قرآن طوری تنظیم شده است که مابه هیچ صفحه ای مراجعه نمی کنیم جز آنکه عالی ترین چیزی را که هرکس بایستی پسندد وتصدیق کند ، درآن خواهیم یافت این بنیاد مخصوص که به صورت تکه های کوتاه کوتاه است ، مطالب ، شعرها وقوانینی راکه به ما می آموزد که به خودی خود کامل بوده وبرای عموم مردم در تمام حوادث واحتیاجات زندگی مناسب وقابل استفاده است.


لادین کوبولد: (انگلیسی)

به راستی قرآن را جمال وزیبایی ، گیرائی ، شیرینی ونظم مهیج که تاثیر آن را هیچ کتابی ندارد این کتاب از بسیار خواندن کهنه نمی شود ، کلمات با اینکه وزن وسجع دارد درآن سجع ووزنی پیدانیست ، شیرین تر از شعر است ولی شعر نیست این اعجاز فقط از آن قرآن است.


فریدریش دیتریشی : (اسلام شناس غرب)

همین علوم ومعارف مسلمین بود که اروپا را درقرن» دهم میلادی جلو برد همان علومی است که سرچشمه آنها قرآن کریم بود واروپا از این حیث  به اسلام مدیون است


البرت انیشتاین: (بزرگترین متفکر وفیزیکدان)

قرآن کتاب جبر، هندسه یا حساب نیست ، بلکه مجموعه ای از قوانین است که بشررا به راه راست راهی که بزرگترین فلاسفه دنیا از تعریف وتعیین آن عاجزند هدایت می کند.


بلر : (خاورشناس معروف آلمانی)

لغت قرآن فصیح ترین لغات عرب واسلوب بلاغت آن طوری است که افکار را بسوی خود جذب می کند قرآن دارای مواضعی آشکاراست وبه زودی برای همیشه بی معارض خواهد بود ، هرکس که از این کتاب به خوبی پیروی کند زندگی آرام وگوارائی خواهد داشت.


ژوزف هورد ویچ: ( دانشمند خاورشناس)

قرآن ، عامل بسیار شگرفی در بالا بردن مسلمانان بود.

قرآن آنان را به تحقیقات علمی وپدید آوردن اندیشه ها سوق داد

قرآن موجب انگیزه وپیشروی مسلمانان در سرزمینهای اروپا گردید درآنجا هنگامی که تاریکی ها همه جا را فرا گرفت بود اینان مسلمانان مشعلهای انسانیت را بر افروخته وبه آستان علم ، خدمات شایان کردند علوم گذشتگان رادگر باره نیرو بخشیدند وبه شرق وغرب ، فلسفه ، پزشکی ، ستاره شناسی ومعماری آموختند ومارا در مسیر نهضت جدید علمی قراردادند.


دکتر یوهان دلفگانگ فون گوته (ریاضی دان ، شاعر ، نویسنده)

قرآن اثری است که به واسطه ی عبارات آن خواننده در ابتدای امر رمیده می شود ، وسپس مفتون جاذبه ی آن وبالاخره بی اختیار مجذوب زیبابیهای بی پایان آن می گردد. چطور ما به آن (قرآن مجید) بازمی گردیم ورجوع می کنیم هرچند در ابتدا تکرار به نظر می رسد امام به زودی انسان را جلب می نماید ومتعجب می سازد انشاء آن هم آهنگ با محتویات وهدف بزرگش محکم ، قوی وبسیار عالی است پس این کتاب در تمام از منه ی بشریت بزرگترین نفوذ را خواهد داشت. سالیان دراز کشیشان از خدابی خبر مارا از پی بردن به حقایق قرآن مقدس وعظمت آورنده آن دور نگه داشتند اما هرقدر که ما قدم در جاده ی علم ودانش به پیش گذارده وپرده های جهل وتعصب نابه جارا دریده ایم عظمت احکام مقدس اسلام که قرآن ، مجموعه ی آن است بهت وحیرت عجیبی درما ایجاد نموده است وعن قریب است که این کتاب توصیف نا پذیر عالم رابه خود جلب نموده وتاثیر عمیقی در علم ودانش جهان نموده ومحورافکار مردم جهان گردد.


بانوستان رانی تنس ( دانشمند هلندی)

محتوای این کتاب آسمانی کاملاً با خرد وفطرت بشری مطابقت دارد واز مطالب زننده وخلاف عقل به کلی پاک است قرآن در باره ی زنان داوری عادلانه ای دارد وبرخلاف برخی از مرامها وادیان که جنس زن را تابه سرحد بردگی تنزل داده وارزشی برای اوقائل نیستند ، وی را از مزایا وحقوق انسانی برخور دار ساخته ومقام شامخی برای او منظور داشته است.


پروفسور واشنگتن ایرونیک: (خاورشناس بزرگ آمریکایی)

قرآن کتابی است که از حدود اقیانوس اطلس تا نهر کاشمر مردم را در زیر سایه ی همایون فرخود سعادتمند نگه داشته است قرآن حاوی بالاترین مبادی با اوج وسودمند ترین آنها است.


هربرت جورج ولز: (دانشمند ومحقق انگلیسی)

درپاسخ سوالی که یکی از مجله های علمی اروپانموده بود که بزرگترین کتابی که از آغاز تاریخ بشر تا کنون بیشتر از سایر کتب دردنیا تاثیر بخشیده واز همه مهمتر به شمار آمده کدام است . چند کتاب را نام برد ودر پایان نوشت: اما کتاب چهارم که مهمترین کتاب دنیاست قرآن است زیرا که این کتاب آسمانی اثری در دنیا گذارده که نظیر آن راهیچ کتابی به خود ندیده است. قرآن کتاب علمی ودینی واجتماعی وتهذیبی واخلاقی وتاریخی است.


کینت گریک (استاد دانشگاه کمبریج انگلستان)

چراقرآن برای یک دوره ی بخصوص نیامده وهرگز کهنه نمی شود وتا روزی که نوع بشرباقی است راهنمای انسان خواهد بود ؟ زیرا چیزی وجود ندارد که در قرآن نیامده باشد.هنگامیکه قرآن را برای نخستین بار گشودم وتحت تاثیر آن قرار گرفتم ، تصور کردم اثری که آن کتاب در من ایجاد کرده است استثنایی است ودر سالهای بعد که با چندین تن از مترجمان قرآن به زبانهای اروپایی مکاتبه کردم وبعضی از آنها را نیز دیدم در یافتم تاثیری که خواندن قرآن در ما اروپاییان می کند همگانی است امام مشروط براینکه قرآن در متن اصلی خوانده شود وترجمه ی قرآن درهیچ یک از زبانهای اروپایی متن اصلی را ندارد.


کارلتون اس گون: (استاد دانشگاه ایالت پنسیلوانیا)

یکی از مزایای عظیم قرآن بلاغت آن است قرآن هنگامی که درست تلاوت شود چه شنونده به لغت عربی آشنایی داشته آن را بفهمد یا نفهمد تاثیری شدید در او گذاشته ودر ذهنش جای گیر می شود این مزیت بلاغتی قرآن قابل ترجمه نیست.


نون گرونبوم: (استاد معاصر)

قرآن معجزه ی بدیهی محمد(ص) است اعجاز وانحصار کتاب از جهان مختلفی جلوه می کند ، پیش بینی آینده اطلاعات در باره ی وقایع مجهول گذشه ، ناتوانی مردم از آوردن مشابه آن با وجود مبارزه طلبی های مکرر وبالاخره زیبایی بی سابقه وفصاحت ما فوق اعلای انشاء آن.


  آدموندبورگ: (شخصیت سیاسی انگلستان)

قرآن یا قانون محمدی قانونی است که شامل تمام طبقات اجتماعی گردیده وآنهارا به یکدیگر پیوند می دهد قانونی است که به عالی ترین نظام قضایی وبهترین روش علمی وبزرگترین رسم قانون گذاری ترتیب وتنظیم یافته است.



برگرفته از کتاب قرآن از دیدگاه 114 دانشمندجهان نوشته محمد مهدی علی قلی




کلمات کلیدی :

پیامها
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
مطالب پیشین
دانلود کتاب تاریخ کامل/ابن اثیر (الکامل فی التاریخ)-دانلود کتاب
دانلود کتاب اعتقادات آریائیهای باستان- دانلود کتاب سری 3
دانلود کتاب آریایی های غیر ایرانی واولین دین ایرانی - دانلود کتا
دانلود کتاب کیمیای سعادت - دانلود کتاب سری1
جوک و اس ام اس جدید 89
داستان خواندنی و غمگین “در پی خوشبختی”
معجزات عددی در قرآن کریم
بازی آنلاین فلش (تنیس) بسیار جالب
دانلود کتابهای جالب وقشنگ تقدیم به شما
ده پرنده خوش آب و رنگ
دیدنی از گوشه و کنار جهان
اس ام اس عید غدیر خم - عید ولایت و امامت
اس ام اس شب یلدا ( یلدا بر همه شما مبارک )
اس ام اس های ناب
عشقولانه ترین اس ام اس های روز
[همه عناوین(326)][عناوین آرشیوشده]

پیوندها

طراح قالبهای پارسی بلاگ
کسب درامد از وبلاگ خود
پیوندهای روزانه
طراح قالب
طراح قالبهای پارسی بلاگ
Template By : www.Tmp.Parsiblog.com